Rasvanpoltto ruokavalio esimerkki – Näin pudotat painoa tehokkaasti

Rasvanpoltto ruokavalio esimerkki

Painon pudottamiseen on teoriassa erittäin yksinkertaista – syö vähemmän kuin kulutat. Todellisuudessa ihmismieli on kuitenkin heikko ja ruokaa tulee useasti syötyä yli kulutuksen

Näläntunnetta sekä himoa ylimääräisiin kaloreihin voi kuitenkin rajoittaa. Tässä kirjoituksessa hyvä rasvanpoltto ruokavalio esimerkki, jolla onnistut tavoitteissasi.

Ruokavaliot eli dieetit

Ruokavalioita ja dieettejä on tuhansia erilaisia, kaikki ne voivat olla joko huonoja tai parhaita. Paras ruokavalio juuri sinulle, on se mitä pystyt itse noudattamaan, ei se mikä on mediassa trendikkäin.

Mainosmiehet myyvät useita eri dieettejä, yleisin näistä on kuitenkin ketogeeninen ruokavalio. En suosittele maksamaan valmiista dieetistä, sillä useasti netistä löytää kattavat ohjeet helposti.

Lähtökohtaisesti kuitenkin kaikki mehudieetit ja muut järjettömyydet kannattaa sivuuttaa. Jos et pysty noudattamaan ruokavaliota loppueläämäsi, ei sitä kannata aloittaa.

Rasvaa polttava ruokavalio

En ole ketodieetin ylistäjä, mutta suosittelen ottamaan siitä vaikutteita. Ensinäkin hiilihydraatteja ei tarvi laskea aivan minimiin, niiden sijaan suosittelen sokerin käytön lopettamista.

Ketossa hiilihydraatteja syödään keskimäärin alle 20g/pv, keskittymällä kuitenkin miinuskaloreihin, sekä sokerin lopettamiseen, rasvanpoltto onnistuu tehokkaasti esimerkiksi 100g/pv hiilihydraateilla.

Rasvanpolton maksimoiseksi kehotan sijoittamaan hiilihydraatit illaksi ja rasvaisen ruuan aamuksi, näin rasvanpoltto jatkuu tehokkaasti vielä yön paaston jälkeen.

Rasvanpoltto ruokavalio esimerkki

Tässä pikainen esimerkki rasvanpoltto ruokavaliosta. Tämä on vain nopea esimerkki, esimerkiksi lounaan voit korvata Herkullisilla pekoniin käärityillä herkkusienillä

Rasvanpoltto lounas
  • Aamupala: Munakas + Kahvi tai tee (älä lisää sokeria)
  • Lounas: Lihatuote, kuten jauhelija tai kasslerpihvi + Papuja tai parsakaalia
  • Välipala: Proteiinipirtelö + kahvi tai tee (ei sokeria)
  • Päivällinen: Riisiä, kanaa ja kasviksia. Tällä aterialla saa olla hiilihydraatteja
  • Iltapala: Jätä välistä tai jotain kevyttä

Jos uskot pystyväsi rajoittamaan hiilareita enemmän, kannattaa kokeilla. Täysin ketogeeninen ruokavalio saattaa kuitenkin olla joillekin liian rajoittava. Tärkeintä on muistaa syödä vähemmän kaloreita kuin kuluttaa. Helpoiten tämä onnistuu lopettamalla sokerins yömisen sekä syömällä aamulla rasvaisemmin ja iltaisin hiilihydraatteja

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Create your website at WordPress.com
Aloitus
%d bloggaajaa tykkää tästä: